Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

JULGODIS!!!!

  • xErikax 16 december 2008

    kolla in mitt recept på torkade aprikoser i choklad! Jättegoda och enkla att göra :D

  • xErikax 16 december 2008

    kolla in mitt recept på torkade aprikoser i choklad! Jättegoda och enkla att göra :D

  • kickiekblad 16 december 2008

    har lagt in några recept

  • LaJefa 16 december 2008

    Här kommer ett gott julgodis recept!
    Vit choklad-apelsin bollar

  • matnjutaren 16 december 2008

    Oj Oj Oj...LIVSFARLIG sida...:p:D
    I år blir det visst att göra en MASSA jul godis ser jag. :D
    Å INGEN RISK att det varar fram till påska här inte.:p
    Tack för alla goda recept! (Y)(Y)(Y)

  • vanilj 16 december 2008

    Jag har gjort Leilas knäck: http://recept.nu/1.274799/leila_lindholm/efterratter_godis/agg_mejeri/leilas_knack ...och den är helt suverän!
    Jag gjorde vanlig, choklad & pepparkaksknäck.(L)

    Sen ska jag göra mjölkchokladtryffel & lakritstryffel, bild + recept kommer så småningom...

    Annars finns det lite blandade recept i min blogg: http://linasliv.blogg.se/2006/december/gott-gott-i-gott-gott.html

    (Y)

  • LEDIVO 16 december 2008

    Här kommer ett i släkten väl använt recept på knäck
    Knäck

    GODJUL!

  • camillaf14 17 december 2008

    Jag bidrar med ett recept på ett julgodis som vi alltid har här hemma.

    Bounty-bollar

  • Prima 17 december 2008

    Hu, har sån ångest för att jag inget gjort än. Jag har noll julkänsla, 5 klappar av "50-11" köpta... inga tomtar uppsatta (jullådan är inte ens nerplockad från vinden), granen är varken inhandlad eller insatt som den brukar vara till lucia. Jag/vi har inte gjort pepparkakshuset vi gör vart år.

    Jag är helt av tiden. Fattar inte alls att det är julafton om 7 dagar bara. Är det inte skoljobb så är det nåt annat. Just nu känns det verkligen som att jag inte kommer att hinna med...

    Men familjen ska få knäck (brukar vara inne på andra omgången i nuläget), leilas rocky road och våra mozartkulor. Får se om jag hinner med pepparkakshuset. :(

    Granen får inhandlas i helgen antar jag. Nån som vet var det finns rosa julgranskulor? Julklappar får det väl bli den 23e. Den 22 jobbar jag... troligtvis. Blä för att vara student ibland alltså... o stackars mina barn!

  • Snurran 17 december 2008

    Här hemma blir det:
    Apelsinmandlar
    Fransk chokladkola
    Mintkyssar
    Äppeltryffel

    Och kanske daim och lakritskola, om jag lyckas hitta de recept som jag vill använda...

  • safir74 17 december 2008

    Skrivet av Prima den 17 dec 2008

    Hu, har sån ångest för att jag inget gjort än. Jag har noll julkänsla, 5 klappar av "50-11" köpta... inga tomtar uppsatta (jullådan är inte ens nerplockad från vinden), granen är varken inhandlad eller insatt som den brukar vara till lucia. Jag/vi har inte gjort pepparkakshuset vi gör vart år.

    Jag är helt av tiden. Fattar inte alls att det är julafton om 7 dagar bara. Är det inte skoljobb så är det nåt annat. Just nu känns det verkligen som att jag inte kommer att hinna med...

    Men familjen ska få knäck (brukar vara inne på andra omgången i nuläget), leilas rocky road och våra mozartkulor. Får se om jag hinner med pepparkakshuset. :(

    Granen får inhandlas i helgen antar jag. Nån som vet var det finns rosa julgranskulor? Julklappar får det väl bli den 23e. Den 22 jobbar jag... troligtvis. Blä för att vara student ibland alltså... o stackars mina barn!


    På Rusta kan man köpa cerisa julgranskulor :)

  • smulisen 17 december 2008

    enkelt som mina barn brykar göra

    smält blockchoclad.

    blanda i vanliga cornflakes....lägg i formar i valfri storlek......låt stelna

    superenkelt gott o går snabbt(H)

  • smulisen 17 december 2008

    mozartkulor ät gott

  • smulisen 17 december 2008

    söker recept på något jag tror heter radiokaka....mina vårdtagare pratar om att dom åt det som barn

  • Linlock 17 december 2008

    Skrivet av smulisen den 17 dec 2008

    söker recept på något jag tror heter radiokaka....mina vårdtagare pratar om att dom åt det som barn


    Mat-Tinas radiokaka

    2 dl mandelspån
    1 dl socker
    600 gram mörk choklad
    3 dl grädde
    75 gram smör

    Rosta mandelspånen i en torr varm panna. Blande ner socker och låt det smälta och karamelliseras. Låt mandeln svalna på ett smörpapper och grovkrossa den sedan. Hacka chokladen och lägg den i en skål. Häll den kokheta grädden över chokladen. Lägg i smöret och rör blandningen till en jämn chokladsmet. Klä en form invändigt med plastfilm. Varva choklad och mandel i formen och låt stå svalt i ett dygn.

    Har inte testat själv..

  • safir74 17 december 2008

    Hmm det var ett annorlunda recept på radiokaka. Testa detta recept

    Radiokaka

  • safir74 17 december 2008

    Äsch då...stod ju att verifieringskoden inte var rätt.....suck(N)

  • Boddan 17 december 2008

    Hejsan!!!

    Ser att min gamla tråd sen förra julen fått liv igen:D Julgodis är aldrig fel, det är bara såååå gott:p Ska verkligen bli kul att få prova något /några av de nya recept som är inlagda, frågan är bara vilket/vilka man ska välja ut bland alla.

    Jag vill passa på att önska er alla en riktigt god jul och hoppas att julbaket går bra(Y)

    MVH/Bodil!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.