Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hallonrecept efterlyses

  • Lua 15 maj 2008

    Har frysen full med hallon!!

    Tänkte försöka baka upp dem, har ni passliga enlkla recept, gärna småkakor men förståss oxå andra bakverk!:)

  • monac 15 maj 2008

    flygande start,Smoothi.
    inget bakverk men nog så gott:D

    mörkchoklad kaka med hallon i är gudagott i kobination ...(Y)det har jag däremot inget recept på just nu....

  • frucaos 15 maj 2008

    Prova blåbärsmuffins -men byt ut blåbären mot hallon, eller blanda - det blir också gott!
    2 ägg, 2 dl socker vispas pösigt. Blanda försiktigt ner 1 dl naturell yogurt och 1 dl flytande margarin. Vänd ner bären. I en annan skål blandar du 5 dl vetemjöl, 2 tsk bakpulver och 2 tsk vaniljsocker. Vänd ner det i smeten. Skeda upp i muffinsformar och grädda 15-20 min i 225º.

    Ett annat tips - kolla efter recept på enkel hallonsorbet. (L)

    Gör en god cheesecake med vit choklad - passera hallonen genom en sil, blanda ev med lite florsocker och ev lite cider - blir supergod sås att ha till!

    Eller gör smoothies på dem!!

    Lycka till!

  • lenajeanette 15 maj 2008

    Testa min (mammas) blåbärskaka men ha i hallon istället.

  • lenajeanette 15 maj 2008

    Men oj oj lennali vad du frestas nu blev det några godingar till i min kokbok, inte för att jag har frysen full av hallon men det finns ju även i frysdisken på affären som tur är,:p

    Är så svag för goda kakrecept, alla har vi våra små laster......:)

  • lenajeanette 15 maj 2008

    Ett efterrättstips på hallon jag fick hos min vännina, hon mixade frysta hallon med kesella naturell, samt florsocker efter smak. Det blev som ett mellanting av sorbet eller glass, supergott!
    Man kan använda turkisk/greksik naturell yougurt också.

  • pia61 15 maj 2008

    Lennalis hallonfyllda sommarbullar verkar ju dödsgoá, har redan hämtat ditt recept! :D

  • bakakaka 15 maj 2008

    Byt ut Dajmen i min Dajmglass mot hallon. Blanda inte i hallonen, utan "klicka" i dom utan att röra runt. Jättegott till exotisk fruktsallad.

  • Kicki8 15 maj 2008

    Har en Hallonkaka
    Hallonkaka

    Småkakor:
    Eller Stockholms kakor.
    ( jag brukar ha mindre vaniljsocker i och pärlsocker som garnering hallonsylt och ingen glasyr.)

  • TweetyPie 15 maj 2008

    Hallonfyllda sommarbullar och hallontoscarutor - underbart gott låter det!! Tack Lennali för de recepten!:D(Y)

  • irrevirre 16 maj 2008

    Den här glassen från Marwis har jag sparat i min kokbok och skall testa inom snar framtid!
    Låter fräscht eller hur?
    Gelato con lamponi (Hallonglass)

  • Lilljeppe 16 maj 2008

    Här är några hallon recept.
    Halloncheescake
    Hallonsmoothie
    Frusen hallondessert
    Hallonglasspaj
    Hallon milkshake

  • anluk 16 maj 2008

    Varför inte göra en vanlig hallonsylt och hallonsaft. Så underbart gott!!!

  • MammaIrene 16 maj 2008

    Jag har ett recept till dig, jag lägger upp det på min sida i dag, en paj med hallon, mycket mycket satig o god, uppskattas alltid o du kan ta vilken frukt du vill.....

  • Wombat04 16 maj 2008

    [recept19454recept]
    Funkar detta tro?

  • Wombat04 16 maj 2008

    Nähä. Då försöker vi igen.

    [recept]19454[recept]

  • Wombat04 16 maj 2008

    HJÄÄÄÄÄLP

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.